HTML

2010.01.17. 12:51 mano_

Hétvégi köcsögök, anyázó vezetni nem tudó gyökerek, azaz milyen a közlekedés Budapesten.

Regényt lehetne írni a sok parasztról, de komolyan és videókat készíteni a rendszámukkal együtt. Nem is tudom hol kezdjem. 3 éve vagyok jogos tulajdonosa a jogsimnak és most már lassan 2 éve vezetek rendszeresen. Hát ez a blog nem lenne elég, ahhoz hogy leírjam mennyi paraszt van az utakon. De ezek hogyan kapnak jogsit??  Megveszik a jozsón vagy csak vak a vizsgabiztos az oktató meg pocsék. Hála az égnek nekem nagyszerű oktatóm volt, ami azt jelenti, hogy ha b szeretnénk kanyarodni azt nem 5- tel tesszük, hanem haladunk kettesbe be a kocsit és kanyar. Még rutinon megtanulunk elindulni, hogy forgalomba ne kelljen a zöldnél szarakodni. És persze megtanuljuk, hogy jobbra tartás van, amit azért jó ha betartunk, a ködlámpát igen nagy ködbe vagy esőzésbe (amikor olyan nagy zuhé van hogy nem látjuk az előttünk lévőt 5 méteren belül sem) esetleg havazásba használjuk és arról ne is beszéljünk hogy a belső sávba tötyörgő 80 éves papír vagy a mammer mennyire idegesítő tud lenni, amikor haladnánk és ráadásul 70-es tábla van kirakva. Villogni fölösleges, mert nem látja, dudálni is, mert azt meg nem hallja. Mi a megoldás? Nem tudom…. De talán.. bevezetném, hogy aki elmúlt 60 annak megint el kell menni és újra letenni a forgalmi vizsgát és ha nem megy, akkor ott bizony elszállt az a jogosítvány, vagy újra előről az egészet meg kell csinálnia. Komolyan ez lenne a legjobb megoldás, de ilyen úgysem lesz, csak ha én leszek a miniszter… háát.. nem tudom menyi az esély rá. :D. A hétvégi  vezetők… kész. Hétvége, jön a  szép idő előveszik a garázsból a minden héten babusgatott és törölgetett kis szemük fényüket, de vezetni azt nem tudnak. Tötyörögnek, indexet elfelejtik használni, ha sávot váltanak, akkor az, hogy kinézzen jobbra, balra még hagyján, de szerintem a visszapillantót sem használják valami sűrűn, és ha le dudálják őket  anyáznak. Nem értem ezeket az embereket, a helyett, hogy haladna tovább, mert ugye ez váltotta ki az egész felháborodást, hogy nem tudott haladni, de hát mégsem annyira sietős ha, meg tud állni, lehúzni az ablakot és használni a szép magyar szavainkat.

Múltkor hatalmas dugóba jöttem az M7-es bevezető szakaszán a legbelső sávba (ugye az ott 3 sáv széles plusz a busz sáv) és szerettem volna kimenni a külsőbe, kb 20 perce kint volt már az indexem és jött egy távolsági busz, simán be tudtam volna menni elő, mert messze volt, erre rálép a gázra és majdnem nekem jön, vissza húzódok és megáll mellettem lehúzza az ablakot és elkezd magyarázni… kinézek mosolygok és tovább megyek.  A másik, épp késésbe voltam a suliból és szerettem volna haladni a belsőbe mert ugye az arra van, akik lassúak csigázzanak a külsőbe senkit se zavar. Erre beáll elém a paraszt vw passátjával és belassít előttem. Kimegyek a külsőbe előttem tökölnek a faszi rá lép a gázpedálra, vissza megyek mögé újból lassít. Könyörgöm, miért fáj az embereknek, hogy én szeretnék haladni leelőzve őt. Az egyik piros lámpánál sikerült gyorsabban indulnom nála és kivágni elé.

Ja és arról nem beszélve még, hogy ha esik a hó vagy egy kis eső megáll az élt és fél óránként mentők rohangálnak az utakon meg rendőrök, mert a kis faszfej azt hiszi, hogy ő kurva jassz és esőbe is 100-al megy, nem baj hogy egy vízátfutáson úgy megcsúszik, hogy belehal a szembe jövő ütközésébe, neki be kell bizonyítani, hogy az Audi meg a BMW esőbe is jól teljesít. Igazából ezt a két márkát emeltem ki, de szinte mindenkire jellemző lehet ez. Még egy kis agyon tunningolt és ocsmány matricával tele ragasztgatott Suzuki swift-ről is beszélhetnénk.  

A parkolás a másik agyhalálom. Nálunk, ahol lakom van egy nagy center aminek 6 szintes parkolóháza van.. természetesen mikor én bementem délben fel kellett szambáznom az 5.-ig mert a köcsögök úgy állnak be hogy két helyet foglalnak, de volt példa három hely elfoglalására is. Mit gondol az ilyen? Szóval mi foroghat le az agyába amikor megáll? Hogy én vagyok a Jani és ti le vagytok szarva? Megérdemelne hogy mire vissza jön oda legyen a szép fényezése. És akik telefonálnak. Mennyibe tart venni egy bluethoot-os headset-et? Ha telik 30 millás kocsira, erre miért nem? Megoldaná, hogy tudjon váltani, elindulni a lámpánál, amikor kell és bekanyarodni ,ahogy kell.  Rengeteget lehetne még erről írni. Szerintem ennek a bejegyzésnek lesz még folytatása.

 

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://bordelyhaz.blog.hu/api/trackback/id/tr601679070

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Helen H. · http://szopizmus.blog.hu 2010.01.17. 17:08:05

Látod, ezért járok én kutyaszánnal.:D
Itt most akkora bazi nagy hó van, mint állat. Nemrég jöttünk be a városból, hócsatáztunk a hídnál. Kurva jó volt.

mano_ · http://bordelyhaz.blog.hu 2010.01.17. 18:32:35

@Hirmondo Helen: Hát itthon lófasz sincs csak BKV sztrájk, ami kezd kicsit az agyamra menni, mert általában nem kocsival járok... mert a városba nem lehet közlekedni. Amúgy mi is kihasználtuk amikor volt hó, egy napig :S
süti beállítások módosítása